Boeren Zaterdag

20 juli 2019

Wie houdt van ronkende tractoren, stuivend zand, modder en ouderwetse gezelligheid moet zeker een bezoekje brengen aan onze Boeren zaterdag.

De dag bestaat uit een aantal onderdelen. Het begint in de ochtend met de Klompenmars. De mars wordt uitgezet in en rond ons prachtige dorp Voorthuizen. Het is verplicht om de mars op klompen af te leggen. Daarnaast dagen wij de deelnemers uit om zo origineel mogelijk gekleed deel te nemen aan de mars. Maar ook de meest originele klompen kunnen een prijs in de wacht slepen. Alle deelnemers krijgen halverwege wat te eten en te drinken en na afloop een aandenken.

Dus loopt u altijd op klompen? Meld u dan aan.

In de middag begint het spektakel met de tractoren. Te beginnen met de "Oldtimer trekkertrek". De trotse eigenaren van tractoren ouder dan 25 jaar laten zien waar deze oude werkpaarden nog toe in staat zijn. Brullend trekken deze senioren een sleepwagen over een zandbaan. Spectaculair om naar te kijken!!

De jonkies, tractoren jonger dan 25 jaar, doen mee de “Boomstam trek”. In verschillende gewichtsklassen trekken deze krachtpatsers een boomstam van maximaal 1000 kg over een parcours.
Het parcours bestaat uit een zandbaan met o.a. een modderbak. Let goed op waar u gaat staan kijken want gegarandeerd vliegen de modderspetters u om de oren.

Voor de allerkleinste toeschouwers is er weer een mega zand en water speelheuvel. We kunnen niet garanderen dat ze schoon blijven maar wel dat u geen kind aan ze zal hebben.

Voor de inwendige mens wordt ook gezorgd. Zo kunt u patat, een broodje hamburger en andere lekkernijen kopen. En al het zand kunt u wegspoelen met fris of een biertje.

Kortom een ouderwets gezellige dag, want als de boeren iets te vieren hebben doen ze dat ook goed!

Programma:

10:30 - 11:00 uur Inschrijven op het veld voor de klompenmars.
Aanmelden via info@oranjeverenigingvoorthuizen.nl
11:00 uur Start klompenmars. Houten klompen tijdens de mars verplicht.
15:00 uur Terugkomst klompenmars
15:00 - 18:00 uur "Oldtimer trekkertrek" en "Boomstam trek"
Aanmelden via info@oranjeverenigingvoorthuizen.nl
18:00 uur Einde Boeren Zaterdag